Betalningspolicy hos autospain.se

Vi äger inte själv några bilar utan vi jämför bara priser från olika bolag som t.ex. Record, InterRent, Drivalia, Alamo, Flizzr, Marbesol, Firefly, Hertz, Rhodium, Europcar, Centauro, OK Rent a Car, Orlando, Class Rent a Car, Keddy By Europcar, Sixt, Hiper Rent a car, Goldcar, Budget, Atesa, Niza, Thrifty, Solmar, Dollar, Faycan, Owners Cars, Avis, Enterprise mfl. När du hyrt din bil från ett bolag så hämtar du ut bilen från det bolaget.

När ska jag betala för hyrningen?

Det finns olika betalningsalternativ tillgängliga, vilka anges tydligt under bokningsprocessen:

Förbetald depositionsavgift – Betala ett belopp nu för att säkra fordonet och betala det fulla beloppet för bokningen inom 7 dagar efter hämtningsdatumet.

Betalning – Betala en liten depositionsavgift vid bokningen för att säkra fordonet och betala det fulla beloppet vid hämtningen vid hyrdisken.

Förbetalning – Betala det fulla beloppet för fordonet vid bokningen.
Efterbetalning – Bekräfta fordonet utan betalning. Det fulla beloppet betalas vid ankomsten vid hyrdisken.

Kan jag boka utan kreditkort?

Ja. Du kan boka utan kreditkort. Observera att även om du väljer att betala med betalkort, måste du ange ett giltigt kreditkort i förarens namn vid hämtningen, eftersom biluthyraren kräver ett kreditkort att ta depositionsavgiften från. Kreditkort som godtas vid hämtningen är MasterCard, Visa och i vissa fall American Express.

Jag har inte fått den slutliga hyresfakturan från biluthyraren.

Du bör få den slutliga hyresfakturan så snart du har återlämnat fordonet. Om du inte får den slutliga fakturan vid avlämningen ska du kontakta biluthyraren direkt.

Jag fick ett e-postmeddelande från er bedrägeriavdelning – vad bör jag göra?

Bedrägeriavdelningen skyddar dina personuppgifter från obehörig åtkomst och spridande. Vi har ett nära samarbete med ordningsmakt för att förhindra brottslig verksamhet på nätet och för att se till att vår bokningsmotor är säker. I vissa fall kan du kontaktas av vår bedrägeriavdelning gällande en säkerhetskontroll, om det skulle finnas motstridigheter i dina bokningsuppgifter/historik. Om detta skulle hända kan du kontakta oss omedelbart för att bekräfta dina uppgifter och behandla transaktionen på ett säkert sätt.